Plokščiapėdystės prevencija | Sanus

Plokščiapėdystės prevencija

Rekomenduojame individualius ir / ar grupinius užsiėmimus su kineziterapeutu;

Supažindinsime su taisyklinga pėdos anatomine padėtimi;

Nustatysime kineziterapinę diagnozę;

Pasimokysime pratimų plokščiapėdystės profilaktikai;

Pakonsultuosime dėl taisyklingos avalynės nešiojimo.

30-45 min*

Pėdos labai svarbi mūsų kūno dalis ir nuo jų padėties priklauso taisyklinga kūno laikysena bei eisena. Pėdos funkcija yra sugerti smūgius ir amortizuoti kūnui tenkantį krūvį, suteikia kūnui stabilumo judėjimo metu. Sumažėjus pėdos skliautams, pėda plokštėja ir vystosi plokščiapadystė. Plokščiapėdytė arba pilnapadystė yra vaikų pėdos deformacija. 95 % atvejų būna įgyta, o tik 5 % – įgimta. Įgytai plokščiapėdystei įtakos turi:

 

 

 

  • Persirgtos ligos (rachitas);
  • Buvusios traumos (lūžiai, raiščių plyšimai);
  • Netinkama avalynė;
  • Mažas fizinis aktyvumas;
  • Paveldimumas;
  • Pėdos raiščių ir raumenų silpnumas;
  • Antsvoris.

Tretieji metai yra svarbūs vaikams, nes pradeda formuotis pėdų skliautai. Todėl iki dešimties metų vaikus reikia stebėti ir užtikrinti taisyklingą pėdos formavimą bei aktyvų gyvenimo būdą. Pirmieji plokščiapėdystės požymiai būna:

  • Greitas kojų nuovargis;
  • Maudimas pėdose ir blauzdose einant;
  • Nuvaikščiota vidinė batų pusė;
  • Pado nuospaudos;
  • Pėda tampa platesne.

Išvengti plokščiapadystės arba pilnapadystės padės profilaktika. Svarbu stebėti vaiko raidą, sekti kūno svorį, parinkti tinkamą avalynę, pėdos raumenų, raiščių, sausgyslių stiprinimas, aktyvios fizinės veiklos (bėgiojimas basomis, važinėjimas riedučiais, dviračiu ar paspirtuku).

*Užsiėmimas trunka 30-45 min.

Mūsų paslaugos